Новоживотівський ЗДО (дит.садок) «Сонечко»
Оратівської селищної ради, Вінницької області

Група "Калинка"

ГРУПА "КАЛИНКА"

Наш девіз:

Калинка — це гордість і сміх.

Калинка радісно зустріне усіх»

Віддалена група «Калинка» знаходиться в с. Животівка у відремонтованому  приміщенні. Тут створені гарні умови для діток: просторі кімнати, сучасні меблі, предметно-розвивальне середовище – естетично оформлені ігрові куточки з різноманітними іграшками, матеріал для різних видів діяльності, дидактичні ігри.

Ця группа – солодка «Калинка» з ніжними, милими та непосидючими дітками.

А виховують, навчають, турбуються про них:

Вихователі – Любарська Надія Володмирівна, Гнатюк Галина Михайлівна

Помічник  вихователя – Паківська Олена Іванівна

У групі панує дружня атмосфера, дітки ростуть веселими та допитливими, здоровими та всебічно розвиненими, адже разом з вихователем вони граються, малюють фарбами й олівцями, ліплять, співають, танцюють і навіть випікають смачне печиво..

Розвиваючи кожну дитину, беремо до уваги все, що притаманне саме їй, забезпечуємо емоційний комфорт та добробут, створюємо внутрішні передумови для подальшого  особистісного розвитку дітей.

Завдяки створеному емоційно-психологічному комфорту, дітки виростають здоровими, бадьорими, компетентними для подальшого життя

Особливості розвитку дітей різновікової групи в дитячому садку


Практика виховання дітей у різновікових групах має багато позитивних сторін. Саме старші діти є для малюків зразком людських взаємин, вчать їх нормам і правилам поведінки, допомагають вчителям прищеплювати молодшим навички гігієни.

У різновіковій групі створюються сприятливі умови для спілкування молодших дітей зі старшими. Міжвікова взаємодія дозволяє використовувати взаєморозвиток.

У різновіковій групі малюки краще розвиваються, засвоюють і застосовують знання про довкілля та світ, а також навички спілкування в ігровій формі.
Взаємодія, заснована на співпраці, симпатії і прихильності, не тільки робить діяльність ефективною, а й сприяє особистісному зростанню кожної дитини в групі.

У різновіковій групі старші діти вчаться піклуватися про молодших, бути прикладом. Відбувається передача досвіду старших дітей молодшим, для яких старші є і зразком для наслідування, і організаторами їх діяльності.

Також перевагою є те, що у молодших дітей краще відбувається розвиток мови. Малюкам є з кого брати приклад і за ким тягнутися, тому вони розвиваються швидше. Деякі діти випереджають однолітків з розвитку і їм набагато цікавіше спілкуватися і гратися зі старшими.

У різновікової групи у виграші і старші діти, і малюки. Спілкування з більш старшими дітьми і турбота про маленьких стимулює розвиток і тих, і інших. Ніде немає більш багатих можливостей для здійснення такої системи виховання, як у різновіковому колективі. У спільному вихованні дітей різного віку багато позитивного. Постійне спілкування молодших дітей зі старшими створює сприятливі умови для формування дружніх відносин, участі, самостійності. Тут старші допомагають малюку одягатися, розповідають йому казки, захищають від тих, хто ображає, тобто піклуються про нього. Особливого значення набуває приклад старших для малюків. У силу своєї схильності до наслідування, молодші постійно переймають всі позитивні якості старших. У різновікових групах молодші діти навчаються навичкам набагато швидше, а старші ростуть більш чуйними і доброзичливими.

Серед дітей різного віку дитина поступово і гармонійно переживає своє дорослішання, як ніби піднімається сходами, які ведуть у великий світ. Дивлячись на малюків, дитина може бачити, якою вона була раніше. На прикладі дорослих розуміє, яким буде через рік — сильним, розумним, справедливим. Він знає, що у старших дітей є свої дорослі обов'язки, вони головні помічники вихователя, їм дозволяють те, що не дозволяють молодшим. Крім того, старші діти знають багато цікавих ігор, вміють стрибати через скакалку, спритно кидати і ловити м'яч, швидко бігати. Вони можуть прийти на допомогу, заспокоїти і помирити малюків.
Потрапляючи в різновікову групу, дитина бачить те, до чого він може реально прагнути, розуміє, що якщо інші діти це роблять, то значить, і він сам може цього може досягнути зараз або, коли трохи підросте. Діти тягнуться до старших, вчаться у них, переймають правила поведінки, способи вирішення конфліктів, а також, звичайно ж, хочуть повторити те, чим займаються старші, наприклад, цікавляться більш складними завданнями.

Також необхідно відзначити, що в різновіковій групі легше проходить адаптація до дитячого садка. Дитина не потрапляє в компанію ридаючих дітей, кожен з яких хоче додому до мами. Навпаки, він бачить спокійних дітей, зайнятих справою, і розуміє, що все в порядку.

Цікаво впливає різновікова група на характер дітей. Сором'язлива, нерішуча дитина, спілкуючись з малюками, може розвинути в собі лідерські якості, його власний авторитет піднімається у нього на очах, коли він керує малюками, або допомагає щось зробити. Занадто агресивна дитина може навчитися стримувати свої пориви, так як навколо більш молодші діти, яким він може заподіяти більше шкоди, ніж одноліткам.

У різновіковій групі дитина має право зробити вибір залежно від власних психологічних потреб: зайняти позицію "маленького", який приймає допомогу, про якого дбають і насолоджуватися турботою оточуючих, або ж, прагнути до старших дітей, стати "великим", намагатися все робити самостійно , хоча це і важко.

Також можна відзначити, що в різновікових групах складаються відносини між дітьми, близькі до сімейних. У групі відсутня конкуренція, заздрість, так як діти розуміють, якщо вони чогось не можуть, їм треба підрости. Зрозуміло, що більш старша дитина швидше бігає, акуратніше діє або вирішує складні завдання.

Зрештою, більш імовірно, у такій групі малюки і старші діти "протримаються" і не підуть на карантин під час епідемії грипу та інших сезонних захворювань.

 

Робота з різновіковими групами

Атмосфера різновікових груп   зазвичай по­сімейному тепла й затишна. Діти почуваються в колективі групи впевнено й комфортно, адже тут: можна бути активними і конструктивно діяльними створено сприятливі умови для прояву відкритості та взаєморозуміння між дітьми різного віку.

Взаєморозвиток

У взаємодії дітей різного віку — старших і молодших — найліпше реалізовуються соціальні здібності: можливість виявити повагу, емпатію та демократичну свідомість змога продемонструвати моральну компетентність пережити радість ініціативи й узяти на себе відповідальність.

Саме різновікове об’єднання дітей дає змогу закласти основи такої моральної цінності, як неупереджений інтерес до людей з іншою культурною основою, особливостями психофізичного розвитку. У таких умовах ефективно діє основний механізм навчання дітей дошкільного віку — наслідування. Дитина у перші сім років свого життя шляхом вільного наслідування може засвоїти багато з того, що їй необхідно для первинної орієнтації в світі.

Перебуваючи у різновіковій групі, діти взаємонавчаються та взаємозбагачуються: старші дошкільники демонструють зразки дій та допомагають молодшим навчатися, грати, спілкуватися, обслуговувати себе молодші — дають змогу старшим відчути себе дорослими, відповідальними, впевненими у своїй спроможності.

Молодші діти досить легко, без спеціального навчання, засвоюють знання, стиль взаємин, навички діяльності, реакції на дії інших.

Додаткові можливості для професійного розвитку педагога

Працюючи одночасно з дітьми різного віку, постійно спостерігаючи за їхніми віковими та індивідуальними особливостями розвитку, вихователь вибудовує динамічну гнучку систему реагувань та викликів, що стимулюють цей розвиток.

Різні можливості, різні інтереси, потреби, здібності, здатності дітей до комунікації — на все це потрібно: швидко реагувати продумувати способи організації дітей відмовлятися від однозначної уніфікації. Тож професійна компетентність педагога зростає разом із розвитком здатності критично переоцінити набуті підходи, віднайти додаткові ресурси, включити власні інсайти.

Логін: *

Пароль: *