Новоживотівський ЗДО (дит.садок) «Сонечко»
Оратівської селищної ради, Вінницької області

Робочий навчальний план на 2023-2024 н.р.

СХВАЛЕНО

педагогічною радою

Новоживотівським ЗДО «Сонечко»

30.08.2023 року

протокол №1

ЗАТВЕРДЖУЮ

завідувач Новоживотівським

ЗДО «Сонечко»

Юлія КАТРАГА

 

 

Робочий навчальний план

Новоживотівського закладу дошкільної освіти (дитячий садок) «Сонечко»
на 2023 – 2024 навчальний рік

село Новоживотів


Пояснювальна записка

до робочого навчального плану Новоживотівського закладу дошкільної

освіти (дитячий садок) «Сонечко» на 2023-2024 н. р.

 

І Загальні засади

Організація освітньої діяльності у 2023-2024  навчальному році здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», оновленого Базового компоненту дошкільної освіти (2021р.), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, (затверджено наказом МОН України від 19.12.2017 № 1633. Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти (затверджено наказом МОН України від 01.04.2019 №423) листів Міністерства освіти і науки:

Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період (від 16.03.2012 №1/9‑198),

Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період (від 28.05.2012 №1/9-413),

Про розроблення програм для дошкільної освіти (від 28.02.2013 №1/9-152),

Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів (18.09.2014 №1/9-473),

Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах (від 02.09.2016 №1/9-454),

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах (від 02.09.2016 №1/9-456),

Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах (від 25.07.2016 №1/9-396),

Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців (від 11.10.2017 №1/9-546),

Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти (від 19.04.2018 №1/9‑249),

Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році (від 10.08.2023 № 1/9-406),

Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2021/2022 навчальному році ( від 10.08.2021 № 1/9-365),

Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах (лист від12.10.2015 №1/9-487),

Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (лист від 14.02.2019 №1/11-1491).

ІІ Порядок проведення освітнього процесу

В Новоживотівському закладі дошкільної освіти (дитячий-садок) функціонує 3 групи, загального розвитку.

Групи укомплектовано за віковими ознаками:

  • 1  старша група (від 4 до 6 років),
  • 1 група різновікова (від 2 до 4 років),
  • 1 група віддалена різновікова (від 2 до 6 років).

Наповнюваність груп дітьми становить:

  • в старшій групі – 17 дітей
  • в різновіковій – 22  дітей
  • в віддаленій різновіковій групі - 12 дітей

Освітній процес у 2023/2024 навчальному році:

Пріоритетний напрямок роботи спрямований на реалізацію проблеми: 

«Зміцнення та збереження фізичного та психічного здоров’я дітей, формування в дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки, навичок безпечної поведінки та стрессостійкості в умовах воєнного стану»

Мова навчання українська.

Організоване  навчання проводиться у формі занять, починаючи з 2-го року життя.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

  • у першій   молодшій групі – не більше 10 хвилин;
  • у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;
  • у середній групі –20 хвилин;
  • у старшій групі –25 хвилин;
  • у різновікових групах – 20 -25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

У освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня.

Реалізація навчального плану передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття заміняє всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп – 15 хвилин, середніх – 20 хвилин, старших – 25 хвилин.

У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами. (Додаток №2,3) .

Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну комплексеу Освітню програму «Дитина» для дітей від 2 до 7 років (науковий керівник проекту Огнев’юк В.О.,).

Інваріантна складова робочого навчального плану визначає обов’язковий для дітей певного віку ступінь засвоєння знань, понять, забезпечує єдність освітнього простору України, створює необхідні умови для розвитку, навчання і виховання дітей, відповідно до Статуту закладу дошкільної освіти. (Додаток №2,).

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html)

Життєдіяльність дітей наповнюється цікавим змістом упродовж кожного дня й усього вікового періоду. При цьому орієнтиром у доборі засобів розвивального, виховного та навчального впливів на особистість є психологічний вік дитини та її життєвий досвід.

III Структура навчального року

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 108 днів:

  • літні – з 1 червня по 31 серпня,
  • осінні - з 30 жовтня по 05 листопада,
  • зимові – з 30 грудня  по 14 січня,
  • весняні – з 18 березня по 24 березня.  

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.    

У закладі дошкільної освіти встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 7.45 до 17.00.

Завідувач                                           Юлія КАТРАГА


Додаток 1

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

раннього віку
(від 1 до 2 років)

перша молодша
(від 2 до 3 років)

друга молодша
(від 3 до 4 років)

середня
(від 4 до 5 років)

старша
(від 5 до 6 (7) років)

Ознайомлення із соціумом

1

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

3

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

2

3

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

9

10

11

12

15

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

-

-

3

4

5

Максимальна кількість занять на тиждень

9

10

14

16

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)**

1,3

1,4

3,5

5,3

8,3

 

* Художньо-продуктивна діяльність  в середніх і старших групах реалізується за трьома напрямками:

  • музична – 2 години;
  • малювання - 1 година;
  • аплікація – 0,5; ліплення – 0,5;
  • художня література – 1 година

**Заняття з художньої літератури в молодших групах, раннього віку введені в освітню лінію «Розвиток мовлення і культури мовленнєвого спілкування».

***Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення граничнодопустимого навчального навантаження на дітей.

****Конструювання не виноситься як окреме заняття. Цей вид діяльності може бути складовою образотворчої діяльності (робота з папером і картоном, природнім та викидним матеріалами) та об’єднуватися з будь-якими іншими освітніми лініями відповідно до теми заняття (конструювання з будівельного матеріалу та деталей різних конструкторів).

**Орієнтований розподіл здійснено із врахуванням того, що заняття за освітньою лінією «Здоров’я та фізичний розвиток» не враховується під час визначення гранично допустимого навантаження на дітей.


Додаток 2

ПЕРЕЛІК

навчальних програм, які використовуються в освітньо - виховному

процесі на 2023 – 2024 навчальний рік

Назва програми

Автор

Видавництво

Рік видання

1

Базовий компонент дошкільної освіти. Коментар до базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція).

 

 

 

MCFER Освіта

2021

Програми

1

Дитина. Освітня програма для дітей від 2 до 7 років

Науковий керівник проекту Огнев’юк В.О.,

Університет

ім. Бориса Грінченка

Лист ІМІЗО від 14.07.2020 №22.1/12-Г-572

Лист МОН від 23.07.2020 № 1/11-4960

 


 

 

І Вступ

Освітній процес в Новоживотівському закладі дошкільної освіти здійснюється у 2023-2024 навчальному році до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», оновленого Базового компонента дошкільної освіти (2021 р.), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Положення про дошкільний навчальний заклад,Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я  України від 24.03.2016 №234), інших нормативно-правових актів.

У 2023-2024 навчальному році робота з дітьми здійснюється за освітньою програмою Дитина для дітей від 2 до 7 років (науковий керівник проекту Огнев’юк В.О).

Планування роботи Новоживотівського ЗДО здійснюється за гуманітарним пріоритетним напрямком. На основі Базового компонента дошкільної освіти і обраних освітніх програм змісту освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей  та молоді, з урахуванням актуальної суспільно-політичної, соціально-економічної, екологічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти,забезпечення її поступального інноваційного розвитку, у 2023-2024 навчальному році також здійснюється за такими напрямками:

  • національно-патріотичне виховання;
  • екологічне виховання;
  • комунікативно-мовленнєвий та соціальний розвиток вихованців;
  • музичне виховання.
  • трудове виховання.

Основні пріоритети нового навчального року у формуванні гармонійно розвинутої, здорової, соціально активної і національно свідомої особистості дошкільника.

ІІ Організація життєдіяльності дітей

Навчальний рік починається 1 вересня 2023 року і закінчується 31 травня 2024 року.

З 01 червня по 31 серпня триває літній оздоровчий період під час якого освітня робота формується відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України.

Упродовж навчального року будуть проводитись канікули, під час яких заняття з вихованцями не проводяться. У період канікул з дітьми проводяться фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота.

Вересень – адаптаційний період (ранній та молодший дошкільний вік).

У закладі дошкільної освіти встановлено 5-денний навчальний тиждень. Освітній процес в групах здійснюється українською мовою.

Протягом перебування для дітей організовано навчально-виховну зайнятість за різними формами. Зокрема проводяться заняття таких типів:

  • за спрямованістю змісту (предметні, інтегровані, комплексні);
  • за дидактичними цілями на формування нових знань (предметні, навчально-пізнавальні), на закріплення засвоєних знань (інтегровані, ігрові, навчально-ігрові, комплексні, сюжетно-ігрові, ігрові), контрольно-оціночна (інтегровані, комплексні, предметні заняття-змагання і т.п.);
  • за способом організації: групові, під групові, індивідуальні.

Завдання освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти здійснюється чинною програмою та через різні форми організації життєдіяльності дошкільників. В закладі також використовуються парціальні програми для організації діяльності у другій половині.

Тривалість одного заняття становить:

  • у групах раннього віку – до 10 хвилин;
  • у молодшій групі – не більше 15 хвилин;
  • у середній – 20 хвилин;
  • у старшій – 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.


                                                                        Завідувач ЗДО                               Юлія КАТРАГА


ПОГОДЖУЮ

Голова ПК

протокол №1

від 30.08.2023

______________

Віта МЕЛЬНИК 

ЗАТВЕРДЖУЮ

завідувач Новоживотівського ЗДО

наказ №2

від 30.08.2023

___________________

Юлія КАТРАГА

 

Графік роботи особового складу

Новоживотівського ЗДО «Сонечко»

на 2023-2024 навчальний рік

зп

Посада

Час роботи

Обідня перерва

1

Завідувач (ненормований робочий день)

8.00 – 16.30

12.00 – 12.30

2

Вихователі (згідно графіка роботи)

07.45 – 17.00

3

Музичний керівник

09.00 – 10.40

 

4

Помічники вихователів

8.00 – 16.30

13.30 – 14.00

5

Кухарі: 

07.30 – 15.30

12.30 – 13.00

6

Машиніст прання білизни

9.00 – 15.00

Логін: *

Пароль: *